O dzieweczce, która nie słuchała

Tu nawet nie chodzi o to, że nie lubię Mickiewicza. Chociaż nie lubię. Jestem jednak świadoma jego wkładu w polską literaturę. I mimo wszystko mam słabość do jego pierwszych utworów. Ale! I tutaj znajdzie się coś, do czego można się przyczepić. W końcu kocham Słowackiego, Adaś jest be, proste ;) Miłość nigdy nie jest obiektywna.
Ale do rzeczy.
Znacie Romantyczność?

Słuchaj dzieweczko, a ona nie słucha? Nie ma miasteczka, nie ma żywego ducha, po gruzach biega naga, ruda Ryfka, trzynastoletnie dziecko.

Ooo... już motam. No tak to już jest ze mną i z Adasiem. I znów odbiegam od tematu.
Był w Romantyczności (znaczy się jest całyczas) pewien fragment, który budzi moje emocje. I to jakie!


Martwe znasz prawdy, nieznane dla ludu, 
Widzisz świat w proszku, w każdej gwiazd iskierce.

Aaa, no przepraszam! Co jest złego w dostrzeganiu świata, życia w proszku i iskierce? To chyba wręcz odwrotnie. To chyba bardziej cecha ludzi wrażliwych, subtelnych, tych od "prawd żywych". Nieprawdaż?
Bo ja, chociaż uważam się za niepoprawną romantyczkę, widzę świat w proszku.
I taki dałam temu wyraz:


I z bliska:




Taki tag-żurnal. Też tęsknicie za tymi wyzwaniami z Craft Artwork?

Praca ogólnie powstała w ramach poprawiania sobie humoru. Jest więc jasna, w odcieniach różu. To, co się tak błyszczy, to lakier do paznokci ;)
Ale mój tag leci przede wszystkim na wyzwanie w Scrappin Fantasies:


Z moodboardu zaczerpnąłam róż, koronki i trybiki.
A cytat...
Dla wielkiego umysłu nic nie jest małe

Moja interpretacja? Małe jest piękne. Małe, nie zawsze dostrzegalne, każda iskierka i proszek, w którym tkwi życie.



Widzicie? Widzicie to życie? W proszku...

Ina

14 komentarzy:

  1. Przepiękna ta karteczka i jak nie przepadam za różem, ten u Ciebie ma wspaniałe odcienie!
    Ale jak nie można kochać Adasia za Ballady i Sonety Krymskie, no jak? ;) A wiersz do M*** wyśpiewany przez Stefcię ? Ale wybaczam, bo uwielbiam Grzegorza Turnaua, a tego utworu nie znałam! Serdeczne dzięki, jest piękny! A życie w proszku...Tak, widzę, zamiatam na szufelkę, zlepiam kulę z codzienności zdarzeń. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ballady są właśnie jeszcze ok. I Dziady II,IV. Ale z Pana Tadeusza trawię tylko epilog :P

      Usuń
  2. Piękny i bardzo inspiryjący! Dziękujemy za udział w wyzwaniu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne to co zrobiłaś tylko się gubię trochę :)
    Craft Artwork? No ale będę podglądać to się dowiem.
    Piosenkę uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, mój błąd, nie podlinkowałam. Ale już naprawiłam ;)

      Usuń
  4. Nawet proszek jest składową rzeczy wielkich, a kolor??? Cóż wystarczy stosowny filtr na okulary:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niejeden facet, nawet romantyk, polemizowałby z Twoją interpretacją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierzysz w życie w proszku?

      Usuń
    2. Wierzę, chodziło o "małe jest piękne"

      Usuń
    3. Aaa, no cóż, każdy ma prawo do własnego zdania ;)

      Usuń
  6. piękny ten Twój świat w proszku. niby w proszku, a tworzy ładna całość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię twój swiat...i ciebie w nim:)

    OdpowiedzUsuń
  8. naprawdę cudo! bardzo inspirujące! i te kolory! dzięki za udział w wyzwaniu Scrappin Fantasies!

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczne kolory :) bardzo inspirująca praca :) i bardzo podoba mi się oko ;) dziękuję za udział w wyzwaniu Scrappin' Fantasies :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione słowo ;)

Copyright © 2016 Świat według Iny , Blogger